16/02/2022

Lions Club Assen heeft ruim 100 jeugdboeken geschonken aan CKC basisschool ‘Het Krijt’  en aan Plateau basisschool ‘Het Sterrenschip’ in Assen. Bindert Posthuma, president van de Asser Lions Club, kwam de dozen woensdag bezorgen. De boeken komen van uitgeverij Lemniscaat. Ze zijn ingedeeld in verschillende leeftijdscategorieën, zodat er voor elke leerling een geschikt boek is om te lezen of om uit voorgelezen te worden.

De Lions Club doneerde een jaar eerder ook al boeken aan Asser basisscholen. “We doen dit vanuit ons motto ‘We serve’. Elk jaar geven we aan dit motto een richting en dit jaar is dat ‘We serve the future’. Daar past deze donatie heel goed bij, want de jeugd heeft de toekomst. We geven de boeken als steuntje in de rug in deze moeilijke Covid-tijd, om kinderen mooie momenten te bieden en blij te maken”, aldus Posthuma. Op deze manier ondersteunt Lions Club Assen ook de goede doelen van Stichting Geef om Elkaar Nederland.

Twee basisscholenleerlingen mochten de eerste exemplaren in ontvangst nemen. Bij de overhandiging sprak Bindert Posthuma de hoop uit dat de boeken niet te veel in de kast komen te staan maar vooral worden gelezen, want daarvoor zijn ze bedoeld. Leescoördinator Jorien Linstra twijfelt er niet aan dat met deze donatie de leesvaardigheid én het plezier in lezen bij basisschoolkinderen in Assen kan worden vergroot.