08/02/2021

Lions Club Assen doneert leesboeken voor basisschoolleerlingen in Assen

Lions Club Assen heeft ruim 100 spiksplinternieuwe jeugdboeken geschonken aan basisscholen in Assen. Noordelijke auteurs als Mies van Hout, Pieter Koolwijk en
Tjibbe Veldkamp zijn vertegenwoordigd. Maar er zitten ook titels bij van Thea Beckman, Sjoerd Kuyper en Simone van der Vlugt.

“Juist nu er in coronatijd een heleboel niet kan, leek het ons een goed moment om met deze boekenactie te komen. Lezen kan altijd en we hopen dat we hiermee kinderen ontspanning en plezier bieden. Met een boek kan je overal avonturen beleven, lockdown of niet,” aldus John de Munnik, president van de Asser Lions Club.

Afgelopen vrijdag kwam John de Munnik de dozen bezorgen. Bert Dekker, bestuurder van ‘Plateau’, Integrale Kindcentra in Assen, en Albert Velthuis, bestuurder van ‘CKC Drenthe’, voor Integrale Kindcentra in Assen en Noord-Drenthe, namen symbolisch een exemplaar in ontvangst. Beide schooldirecties zijn erg blij met de aangeboden boeken.

“Wat mooi dat er een lokaal initiatief is om juist nu de kinderen een hart onder de riem te steken.” Ze benadrukten hoe belangrijk het is om kinderen al vroeg het plezier van lezen bij te brengen. Deze Lions -actie kan daar zeker een steentje aan bijdragen.

v.l.n.r: Albert Velthuis, (CKC Drenthe), John de Munnik (Lions Club Assen) en Bert Dekker (Plateau)