09/11/2023

Donderdag 30 november wordt Ulfert Jan Molenhuis bij Van der Velde Boeken in Assen geïnterviewd door Annette Timmer. Aanleiding is het boek ‘Mens en medemens’ over zijn ongelofelijke levensverhaal.

Lions Club Assen, Lions Club Groningen Groote Griet, Van der Velde Boeken in Assen en uitgeverij Passage organiseren deze avond waarvan de opbrengst voor De Voedselbank Drenthe en Groningen is.

Ulfert Jan Molenhuis (Baflo 1948) begon zijn carrière bij de Koninklijke Marechaussee. Hij was o.a. betrokken bij de onderzoeken naar de vermissing van Digna van der Roest. Het 9jarige meisje uit stad Groningen verdween spoorloos aan het begin van de zomer van 1982.

Haar lichaam werd een jaar later gevonden in Ruinen.

Als ME’er stond Molenhuis tegenover de woedende volksmenigte tijdens de kroningsrellen van 1980 en legde afluisterapparatuur aan onder de gekaapte trein bij Wijster.  Maar hij zet zich ook al jaren in voor asielzoekers, vluchtelingen, slachtoffers en arme mensen. Oud-burgemeester Jacques Wallage noemde Molenhuis bij de presentatie van ‘Mens en medemens’ in Groningen terecht “een man die zich bekommert.”

Sander Blom schreef het verhaal van het leven van Ulfert Jan Molenhuis op. Maar eigenlijk
is het met geen pen te beschrijven. Daarom komt de hoofdpersoon zelf aan het woord op donderdagavond 30 november. De opbrengst van de avond komt ten goede aan De Voedselbank Drenthe en Groningen.

Lionsclubs ondersteunen regelmatig op verschillende manieren De Voedselbank. Zo werken leden zaterdag 9 december mee aan de jaarlijkse Voedselbankactie bij de supermarkten.

Mens en medemens: interview Ulfert Jan Molenhuis

Donderdag 30 november 2023 bij Van der Velde Boeken, Kruisstraat 30-34 Assen

Aanvang 19.30 uur

Entreeprijs minimaal €7,50 (inclusief consumptie)