08/10/2023

Lions Club Assen presenteert donderdag 16 november a.s. in De Nieuwe Kolk in Assen Verhalen van Tussenin. Deze bijzondere muziektheatervoorstelling van theatergroep MV is gebaseerd op het persoonlijke verhaal van Hans Vesseur. Deze Asser architect zweefde na een ernstig motorongeluk weken tussen leven en dood. De opbrengst van de voorstelling is bestemd voor de financiering van een bedfiets voor icpatiënten van het Wilhelmina Ziekenhuis in de Drentse hoofdstad.

Lions Club Assen wil Verhalen van Tussenin graag voor het voetlicht brengen. De muziektheatervoorstelling laat zien dat uit ellende ook iets positiefs kan voortkomen.
Hans Vesseur maakte zomer 2018 een motorreisje naar Duitsland. Dat eindigde abrupt op de radiateur van een tegenligger. Hij was praktisch dood en heeft weken in coma gelegen. Daar had hij bizarre, maar heel realistische dromen. Die worden nu verteld in Verhalen van Tussenin.

“Als familie hebben Hans en Marian Vesseur hun aangrijpende en emotionele ervaringen met behulp van acteur Wil Pieëte en dochter en zangeres Kris Vesseur vormgegeven en weten om te zetten in een positief verhaal.  En dat willen zij én wij graag delen met anderen,” zegt Annette Timmer van Lions Club Assen.
“Drie maanden na het ongeluk vertelde Hans aan het familiekerstdiner wat hij op de IC, in coma, had gedroomd. Zijn zoon vond dat dit niet verloren mocht gaan, waarop Hans zijn absurde avonturen heeft opgeschreven. Zijn vrouw heeft ze in 2021 verwerkt in een muziektheatervoorstelling.”

Lions Club Assen is erg blij met de medewerking van Koninklijke Van Gorcum en DNK. Daardoor kunnen alle opbrengsten van de voorstelling ten goede komen aan het ziekenhuis. Een kaartje voor Verhalen van Tussenin kost € 25,- inclusief drankje.

“Marian heeft de periode die Hans op de IC van het WZA lag als een warm bad ervaren. Daarom ondersteunen wij als Lions de aanschaf van een bedfiets voor patiënten van die afdeling. Deze fiets zorgt ervoor dat patiënten die moeten liggen toch kunnen bewegen.Het draagt bij aan het herstel en het voorkomen van spierverlies. Doordat het mogelijk is om zowel actief als passief de armen/bovenlichaam en de benen te trainen, kan 80% van alle spieren in het lichaam worden gebruikt.
Wij hopen dat veel mensen een bijdrage aan dit goede doel willen leveren door een kaartje te kopen voor de muziektheatervoorstelling op 16 november in de Van Gorcumzaal in DNK,” aldus Annette Timmer van de Asser Lions Club.