05/04/2024

Lions Club Assen werkt mee aan Drenthe wandelprovincie nr 1

In april 2024 is het Wandelnetwerk Drenthe afgerond. Vanaf nu kan iedereen met behulp van knooppuntenroutes zijn eigen weg vinden in de stad en de natuur, het meest op onverharde paden.  De werkwijze is al bekend van de fietsroutes: thuis stippel je de route uit, en met behulp van knooppunten en routepaaltjes kun je wandelen. Dat netwerk moet onderhouden worden en daarvoor zijn in elke gemeente vrijwilligers actief. In Assen hebben leden van Lions Club Assen deze taak op zich genomen. Ze zorgen ervoor dat de palen en schildjes schoon en heel blijven en dat er bij beschadiging of vermissing nieuwe komen.

Als je alle route-delen bij elkaar optelt kom je voor Assen uit op meer dan 150 km. Er zijn zo’n 140 knooppunten en daarbij nog ca. 600 routepaaltjes. Wij helpen graag mee om zoveel mogelijk mensen wandelplezier te bezorgen.